woensdag 3 september 2014

Het nieuwe veld in het dorp.

Zoals gezegd, ik heb een veld van 2 hectare kunnen huren in het dorp. Het is 11 km bij mij vandaan en het is letterlijk een veld in het bos.

Dit dus :P
Dus moesten er palen komen. Ik vond een goede leverancier 38 km verderop. Zo gezegd, zo gedaan. Trailer aangekoppeld en palen in laden (ik kan de foto hiervan niet vinden...). Ik moest 2 x op en neer want het paste niet allemaal! Dus na een hele dag palen sjouwen had ik 110 palen in de garage liggen.

De buurman zou helpen de palen in de grond slaan. Met zijn tractor en aanhanger kon ik de palen naar het veld brengen. 


Tjoek tjoek
De palen op de aanhanger
Betrand duwt de palen in de grond terwijl ik heel langzaam doorrijd mer de tractor

En zijn broer slaat ze met dit gevaarte de grond in!

Er moeten een paar bomen uit het veld gehaald worden.
 Na 105 palen was het tijd voor 210 isolatoren die ingedraaid moesten worden! Wat een rotklus. Ik had blaren op mijn handen.
Met de isolatoren er in kon de lijn gespannen worden. 2 km draad!
Het veld is afgezet!

Een draadje er in



Natuurlijk is er ook een drinkplek! Dit is voor het afzetten. Nu loopt er een draadje tot 3 meter in de rivier!

Het enige wat er nog ontbreekt is de schuilstal! Deze komt later nog.
Nu is het te warm om de paarden weg te brengen dus het zal even moeten wachten. Maar in het najaar kunnen ze heerlijk hier gaan grazen! En natuurlijk daarna in het voorjaar weer :D!


1 opmerking: