maandag 23 juni 2014

Moestuin en Het Veld.

Nou de moestuin is eindelijk af! 

Ik heb geen echte foto van hoe het er voorheen bij lag helaas.
Maar nu ziet het er zo uit:


De palen zijn overal en nergens op het terrein gevonden in de grond geslagen of gegraven.
Daarna gaas er om heen en tegen het gaas overal stenen gelegd zodat er niks meer naar binnen kan als het goed is :D
De witte palen op de grond zijn oude telefoon palen die ik in de grond heb gevonden. Met een tractor zijn ze in een mooi vierkant gelegd.
Ennn de plantjes er in. Veel heb ik nog niet en ik ben wat laat, maar wat staat dat staat. 
Wel natuurlijk veel wortels gepland direct! 

Ja en dan HET veld haha. Ik ben sinds ik hier ben bezig met een veld van 2 á 3 hectare. Het lijkt mij ongebruikt en niemand wist wie de eigenaar is. Dus na alle boeren zo een beetje gehad te hebben besloot ik maar eens op het gemeentehuis te gaan informeren. Nee het hoorde niet bij hun gemeente. Dus naar het volgende dat ging zo door tot ik er 3 gehad had.
1,5 week geleden ben ik dan uiteindelijk bij het 4de en laatste gemeentehuis geweest
 Dat moest het zijn. Na een lange zoektocht had ik het dan toch gevonden. En na 3 x super vriendelijk geholpen te zijn zat hier de meeste stomme, domme chagrijnige assistent die je maar kan bedenken! Ze was minstens 2 x zo dik als ik en zat chocolade boordjes te eten en ik verdeed duidelijk haar tijd want ik sprak niet goed genoeg frans om haar altijd in één keer te begrijpen en zeker niet als ze super snel sprak wat ze de meeste tijd deed. Het veld dat ik aanwees op mijn foto kon nooit te huur zijn dus ze hoefde eigenaar niet op te zoeken. Het was te groot om te verhuren aan een buitenlander... Goed na lang aandringen mocht ik zelf in het kadaster kijken. Dat waren oude hele grote kaarten, dat was dan wel weer tof! Al snel had ik het gevonden. kadaster nummer 1. Heel ingewikkeld dus. 

Een deel van het veld waar het hele verhaal over gaat. 
Nu na lang mokken dat het te groot was startte zij haar computer op. Dat duurde en ondertussen ging zij rustig met iemand bellen en verder eten. Uiteindelijk was die pc gereed en na 4 x opnieuw te proberen inloggen had ze ook het wachtwoordcorrect
En ze keek in het kadaster, nummer 1. En wat blijkt, de gemeente is de eigenaar! En toen kwam er een heel verhaal wat ik niet begreep, wat ze weigerde op te schrijven of uit te leggen. Wat ik er van begreep, ik moet een brief schrijven om toestemming te krijgen tot gebruik en zelf een prijs aanbieden. En nog een heleboel, maar dat snapte ik niet. 
Ja ik moest maar wachten tot de burgemeester er was, die kwam een uur later. En ze ging weer zitten bellen. Toen ze weer uitgebeld was heb ik gevraagd of dat ik ook kon mailen. Ja dat kon ook. Als een kip zonder kop begon ze een papiertje te zoeken om uiteindelijk een vel uit de printer te trekken, daar een onmogelijk leesbaar mail adres op te krabbelen en me zo goed als buiten te zetten! 
Dus ik heb de eigenaar, en ik weet ongeveer wat ik nu moet doen, maar ik ga de buurman vragen hoe hij het aan zou pakken aangezien die er veel meer van weet en mij dat heel rustig gaat uitleggen. 
De brief is inmiddels verstuurd en ik ben heel benieuwd naar het antwoord!


Verder blijf ik hier natuurlijk gewoon aan het klussen. Het was prachtig weer en toch had ik besloten even binnen aan de gang te gaan. Alle dagen in de hitte kan blijkbaar ook vervelen haha.

De eerste logeerkamer was al een feit, maar de 2de begint nu ook ergens op te lijken.
Before
In Progress


Net geschilderd en nog niet droog
De after foto laat nog op zich wachten want het is nog niet helemaal af en ik moet nog een bed regelen zodat er ook iemand in kan slapen :D 

Gisteren zijn er hier 2 bokkers gearriveerd die hier op vakantie zijn voor een paar daagjes. Hartstikke gezellig natuurlijk! Dus de volgende update waarschijnlijk weer mooie fotos van de regio :D







1 opmerking:

  1. Eens kijken of het hier ook lukt om te reageren. Je bent alweer flink opgeschoten met je moestuin trouwens. Is dit op de plek meteen achter je huis links of op de plek waar het duivenhok/verhoging stond? Lijkt al bijna volledig op een normaa terrein ipv een verlaten stortplaats.

    Ook je logeerkamers schieten al lekker op, s dit het aparte huisje of in je eigen huis ook de trap op?

    En joepie de eigenaar van het veld gevonden, is het niet handiger om als je de buurman hebt gevraagd wat hij zou doen gewoon meteen naar de burgermeester gaan om te vragen ipv te mailen. Misschien wat persoonlijker. Zou wel mooi zijn als je het mag gebruiken, fijn dichtbij, vastigeheid voor je paarden ook en voorlopig dan voldoende weidegang voor eventueel meer viervoeters.

    En altijd leuk visite, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen